نوین یابان

مجله سرگرمی,مطالب جالب روز دنیا,سایت سرگرمی,مطالب جدید روز

منو اجتماعی

چارچوب گارتنر(Gartner)-قسمت دوم

برگزیده
  • چارچوب گارتنر
  • مدیریت ارتباط با مشتری از طریق رسانه سیار(mCRM)
  • تجارت سیار
  • بانکداری سیار(همراه)

با توجه به این موضوع که مطالعه موردی بر روی بانکداری سیار می­باشد، این تحقیق بیشتر تمرکز خود را بر روی تجارت و بانکداری سیار در نظر گرفته است.

 

پیشرفت­های فناوری تجارت را در جهان تغییر داده است و روز به روز آسایش بیشتری برای مشتریان فراهم می­کند. فناوری­های مخابراتی و اینترنت معمولاً به عنوان دو گرداننده اصلی تولید، ارزش­های جدید و معرفی­کننده سرویس­های جدید برای مشتریان به شمار می­روند. علیرغم گزینش اولیه تجارت، هنوز هم فناوری­های مخابراتی مورد درخواست­های تجاری مشتریان را می­باشد. در نتیجه، استفاده­کنندگان خدمات موبایل به طور فزاینده­ای بخصوص در جوامع توسعه یافته رو به رشد است.

موسسه تحقیقاتی eMarketer تخمین زده است که تجارت موبایل تا پایان سال ۲۰۱۱ در آمریکا به 6.7 میلیارد دلار برسد. گرچه این عدد رقم کوچکی در برابر میزان خرید و فروش سالیانه آمریکا است اما در مقایسه با سال ۲۰۱۰ رشد 91.4 درصد را نشان می‌دهد. این رقم در سال آینده با رشد 73.1 درصدی نیز مواجه خواهد شد و به رقم 11.6 میلیارد دلار خواهد رسید. بنابراین رشد گسترده جهانی تجارت موبایل فرصت­های تجاری آینده را بسیار جذاب­تر می­کند]15[.

همانگونه که بازار تجارت موبایل توسعه می­یابد دو موضوع مهم که برای تولیدکنندگان سرویس­های موبایل پیش می­آید، سود رقابتی و تقسیم بازار است. فرصت­های همراه با گسترش بازار مسلماً باعث ایجاد شمار بیشتری از تولیدکنندگان خواهد شد. بنابراین کسب(یا حفظ) تقسیم بازار به وسیله ابزاری که سود رقابتی نابرابری ایجاد کند قطعاً یکی از برنامه­های تجارتی تولیدکنندگان خواهد بود. هر چند فناوری می­تواند سود رقابتی ایجاد کند، اما منفعت آن موقتی است. همانگونه که فناوری پیشرفت می­کند، برای همگان قابل دسترسی می­باشد و منافعی که یکبار ایجاد می­شوند، به راحتی از بین می­روند. راه حل بهتر، اتخاذ فناوری است که روند مشتری مدار (مشتری در مرکز) را قوت می­بخشد و توجه تجارت را بر حفظ مشتری موجود و جستجوی علایق او معطوف می­دارد]16[.

 

 

2-1- چارچوب گارتنر(Gartner)[1]

 

طرح­های CRM نیازمند چارچوبی­  هستند که تضمین کند برنامه­های  سازمان در مبنایی استراتژیک و یکپارچه در نظر گرفته می­شوند. در شکل 2-1 این چارچوب در قالب هشت فرآیند در نظر گرفته شده است که در ذیل به آن­ها اشاره می شود:

 

  • تدوین چشم انداز سازمان

 

ایجاد چشم انداز موثر مستلزم اینست که رهبران سازمانی:

  • معانی CRM را برای موسسه تعریف کنند
  • اهداف را تعیین کنند
  • تصویری از آنچه سازمان می­خواهد برای مشتریان هدفش باشد، ترسیم کنند

هدف: باید مجموعه ای از ارزش های متمایز که برای مشتریان مهم است خلق گردد.

 

  • تدوین استراتژی­های  CRM

 

استراتژی CRM نگرشی را در مورد نحوه ایجاد ارتباط با مشتریان ارزشمند و نحوه ایجاد وفاداری در آنان فراهم می­آورد.

گام اول: تدوین استراتژی  CRM

بخش بندی مشتریان در گروه­ها، تعیین اهداف و معیارهای سنجش برای هر بخش است.

گام دوم: ارزیابی وضعیت پایگاه مشتری به عنوان یک دارایی است. این کار از طریق ترسیم نمودار قوت­ها و ارزش ارتباط با مشتریان در دو بعد صورت می گیرد:

مقاله دیگر :   گفتاردرمانی و کاردرمانی در تهرانسر

مشتری تا چه اندازه برای سازمان ارزشمند است؟

سازمان تا چه اندازه برای مشتری ارزشمند است؟

در گام آخر، اهدافی را که باید برآورده شوند و تاکتیک­هایی را که باید مورد استفاده قرار گیرند، تعریف می­کنیم.

 

  • طراحی تجربه مشتری

 

در این مرحله باید اطمینان حاصل شود محصولاتی که باعث خلق ارزش برای مشتریان   می­شود، آیا به طور پایدار ارائه شده است و به موقعیت بازار مطلوب دست پیدا کرده است؟

  • اجرای سیستم بازخورد عملیاتی موجب افزایش آگاهی سازمان از شکایات مشتری   می­شود و حل شکایات را راحت­تر می­سازد.

 

  • میسر ساختن همکاری سازمانی

 

همکاری سازمانی به معنی تغییر فرهنگ، ساختارهای سازمانی و رفتارها می­باشد تا اطمینان حاصل شود که کارکنان، شرکا و تامین کنندگان در جهت ایجاد ارزش برای مشتریان با یکدیگر همکاری می­کنند.

 

 

 

  • طراحی مجدد فرآیندهای کسب و کار

 

درزمینه طراحی مجدد فرآیندهای مربوط به مشتری استفاده از چارچوب زیر الزامی است:

  • نقاط تماس و فرآیندهایی که برروی مشتریان تاثیر می­گذارد، حسابرسی کنید و نقشه آنها را ترسیم نمائید.
  • فرآیندهای کلیدی را ازدیدگاه مشتری شناسایی کنید. فرآیندهایی که می­توانند بیشترین نارضایتی را ایجاد کنند پیدا نمائید و در گام اول بر آن­ها تمرکز کنید.
  • این فرآیندها را براساس اثرات آن­ها بر روی هدف CRM مشخص و اولویت بندی نمائید.
  • تغییرات لازم را در سازمان اعمال نمائید(هیچ فرآیندی را نباید بدون مجری و مسئول رها کرد)
  • با استفاده از اطلاعات مشتریان، اهداف قابل اندازه گیری و یا مفهومی را تعیین کنید. برای هر فرآیند کلیدی نوعی توافقنامه سطح خدمت به مشتری را برقرار کنید.
  • فرآیندها را براساس اهمیت آن­ها برای مشتریان و اثرات آن­ها براهداف CRM اولویت بندی نمائید.

kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch
kharaziwatch