الگوی بازاریابی از خرید و فروش- قسمت اول
در طی دو دهه اخیر الگوی بازاریابی از خرید و فروش معاملهای به روشهای بازاریابی که برروی ساختن و نگهداشتن ارتباط با مشتری تمرکز دارد، تغییر یافته است ]2[. همزمان با این تغییر الگو، مدیریت ارتباط با مشتری محبوبیت گستردهای در بسیاری از زمینههای صنعتی و رشتههای مختلف بدست آورده است]3 [.
ماهیت این مدیریت در شرایط ایدهآل برای یک سازمان شامل توانایی ارتباط برقرار کردن مستمر با مشتریان بر اساس شیوهای انفرادی میباشد]4[. بر این اساس، بیشتر سازمانها از طریق کانالهای مختلف با مشتریان ارتباط برقرار میکنند. کانالهایی مانند اینترنت، روشهای رودررو و از طریق مراکز تلفنی]5[. با این حال، با وجود تعداد رو به رشد کانالهای ارتباطی، بدست آوردن توجه و زمان مشتریان به چالش بزرگی تبدیل شده است. به این دلیل، مشکل سازمانها برای پیدا کردن رسانه مناسب و راهکارهای مطلوب برای ارتباط برقرار کردن با مشتریانشان افزایش یافته است. برای غلبه بر این چالشها، رسانه موبایل در محیطهای چندکاناله به بهبود استانداردهای ارتباطی با مشتریان کمک کرده و حضور رو به رشدی داشته است]5[.
در مدیریت ارتباط با مشتری، رسانه موبایل اساسا همان عملکردی را ایفا میکند که هر کانال دیگری دارد. به صورت اساسی، سازمان میتواند با مشتریان از طریق رسانه موبایل ارتباط برقرار کند و به آنها امکان دسترسی به همان خدماتی را عرضه کند که شرکت میتواند از طریق تماس حضوری فراهم کند]6[. با این حال، کانالهای ارتباطی مختلف دارای خصوصیات متمایز هستند که به صورت عمدهای تعیین کننده فعالیتهایی میباشند که میتوانند از طریق یک کانال مشخص خدمترسانی کنند. به عنوان مثال، رسانه موبایل امکان دسترسی به یک فرد را به صورت مجازی در هر زمان و هر مکان فراهم میکند، در صورتیکه کانالهای دیگر در این زمینه محدود هستند]7[. بنابراین بعضی از کانالها مناسبتر هستند و یا بیشتر میتوانند در بعضی از ارتباطهای خاص مورد استفاده قرار گیرند.
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall
toshakroyall