نوین یابان

مجله سرگرمی,مطالب جالب روز دنیا,سایت سرگرمی,مطالب جدید روز

منو اجتماعی

۴ ضرر قند و شکر برای بدن انسان که بیشتر ما از آن ها غافل هستیم

مطالب عمومی سری اول

اشخاصی که به دنبال کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام هستن، همیشه روی مصرف چربی، کربوهیدرات و قند حساسیت خاصی به خرج میدن چون خوب از مضرات این ماده شیرین واسه بدن آدم آگاه هستن.

قند که در رژیم غذایی ایرانیا جایگاه خاصی داره و بیشتر مردم، بی توجه به مضرات اون، این ماده خوراکی رو به یکی از ارکان اصلی مواد غذایی روزانه خود تبدیل کردن، باید بدونن که شیرینی موقتی قند می تونه بیماریای پایدار و دراز مدت واسه اونا به دنبال داشته باشه و بهتر اون هستش که از مصرف اون دوری کنن.

واسه باخبر شدن از بخش کوچیکی از مضرات قند و شکر در بدن آدم پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب رو بخونین.

قند موجب تسریع روند پیری پوست آدم می شه

وقتی که قند وارد جریان خون می شه، بدون این دست اون دست کردن با پروتئینایی مثل کلاژن و الاستین که تضمین کننده زیبایی و جوونی پوست هستن، پیوند شیمیایی برقرار می کنن.

در مرحله باید یادآور شیم که این پیوند موجب تخریب ساختار پروتئینای یاد شده می شه (از بین رفتن کلاژن و الاستین به خشکی پوست و ایجاد چین و چروک منجر می شه.)

دوم اینکه، قند در بدن مواد مضر می سازه. به طور مثال، قند باعث می شه تا پوست آدم در برابر اشعه های خورشید مصونیت کمتر و آسیب پذیری بیشتری داشته باشه. این در دراز مدت به پیری زودرس پوست می رسه.

قند باعث ایجاد آماس و التهاب می شه

قند میتونه با بزرگ نمایی جوشا و چروکا باعث شه تا پوست ملتهب به نظر برسه. این ماده خوراکی هم اینکه موجب ایجاد بیماریای جورواجور از جمله ورم مفاصل هم می شه.

هم اینکه باید به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که وقتی در حالت سرماخوردگی چای شیرین شده با قند می خورین، این ماده در گلوی ملتهب مریض به بستری مناسب واسه رشد باکتریا تبدیل می شه.
پس تجویز بعضی از قدیمیا که ادعا می کنن چای شیرین واسه نابود کردن ورم گلو مناسبه، نه فقط موثر نیس، بلکه مضر و خطرناک هم هستش.

مقاله دیگر :   ۲۵ فیلم برتر قرن ۲۱ که هرگز از محبوبیت آنها کم نمی شود [قسمت دوم]

مصرف قند احتمال دچار شدن به بیماریای قلبی و عروقی رو زیاد می کنه

در قرن ۲۰ میلادی، خیلی از پزشکان و کارشناسان باور داشتن که با کم شدن مصرف چربی و کلسترول میشه تا حد خیلی از دچار شدن به بیماریای قلبی و عروقی پیشگیری کرد.
اهمیت قند در تشکیل این بیماریا خیلی شناخته شده نبود. از این رو مردم بیشتر به سراغ رژیمای بدون چربی می رفتن اما در مصرف قند خود تغییری ایجاد نمی کردن.

اما در قرن ۲۱ میلادی مشخص شده که قند در بروز بیماریای قلبی و عروقی نقش مهمی داره.
به این صورت که قند موجب افزایش اندازه کلسترول خون می شه.
هم اینکه به کلسترول کمک می کنه تا راحت تر به دیواره های رگای خونی چسبیده و باعث انسداد اونا شن.

قند موجب ایجاد بیماریای روحی می شه
  • تحقیقات علمی جدید ثابت کردن که مصرف قند زیاد باعث بروز افسردگی در افراد می شه.
    به این خاطر که قند موجب کاهش هورمون BDNF (عامل نورون‌زایی جدا‌شده از مغز) می شه که در افراد گرفتار به شیزوفرنی و افسردگی وجود نداره.
  • هم اینکه در تحقیقی دیگه مشخص شده که قند موجب بروز استرس و اضطراب می شه.
    به همین خاطره که وقتی عصبی هستیم، به مصرف خوراکیای شیرین علاقه زیادی پیدا می کنیم.
  • در آزمایشی هم مشخص شد که موشایی که قند زیادی مصرف کرده بودن، دیوونه می شدن. محققان دلیل این رو ازدحام قند اعلام کردن که موجب از بین رفتن پیوندهای سلولای مغزی می شدن که مسئول حافظه و یادگیری بودن.