نوین یابان

مجله سرگرمی,مطالب جالب روز دنیا,سایت سرگرمی,مطالب جدید روز

منو اجتماعی

تولید محتوای جذاب، پاشنه آشیل رسانه‌های دیجیتال

مطالب عمومی سری اول

نوشتن یکی از جذاب‌ترین کارای دنیاست. بعضی از نویسنده‌ها در بخش وب و رسانه و تولید محتوا دست به نوشته هستن و یه سریای دیگه رمان‌های بلند و فانتزی می‌نویسند.

هر چی که باشه، این افراد یکی از رویایی‌ترین فعالیت‌های جهان رو تجربه می‌کنن چون می‌توان با قوه‌ی تخیل یا با تکیه بر داده‌های علمی و مستند، محتوایی تولید کرد که بقیه اونو می‌خونن.

بخاطر این در این مطلب می خوایم در مورد تولید محتوا واسه رسانه‎ها صحبت کنیم.
نویسنده محتوا بودن شاید در ظاهر آسون باشه و خیلی از مردم تصور کنن از عهده همچین چیزی بر می‌آیند، اما اینطوری نیس و به مهارت‌های زیادی نیاز داره.

وقتی نویسنده علم و مهارت لازم واسه نوشتن رو نداشته باشه، مطمئنا محتوایی که تولید می‌کنه از جذابیت لازم بهره مند نیس و موفقیتی هم واسه اون بدنبال نداره.

اگه شغل شما به‌گونه‌ایه که باید محتوا تولید کنین، پیشنهاد می‌کنیم اطلاعات چون رو بخونین تا کمک‌رسان شما در روند هر چی بهتر نوشتن باشن. همراهمون باشین.

۱- نویسنده محتوا باید در نوشتن چندین سبک جور واجور مهارت داشته باشه

دلیلش اینه که هر محتوایی سبک و راه و روش خاص خود رو می‌طلبد. مثلا وقتی خبر می‌نویسید باید متن کوتاه و پر از پاراگراف‌هایی باشه که اطلاعات کامل در مورد سوژه رو در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. سبک خبر به این صورته که خلاصه‌ی اون باید در همون پاراگراف اول نوشته شه.

بلاگ‌نویسی یه سبک دوستانه و شخصی داره و شما می‌تونید از عقاید شخصی خود در اون خیلی راحت استفاده کنین و هیچ محدودیتی در این ندارین.

متن تبلیغاتی باید کوتاه اما راضی‌کننده و تشویق‌کننده باشه.

گزارش هم که از اسمش پیداست، بلند و توصیفی با اشاره به مشکلات و ارائه راه حل همراه س.

با این فرق‌ها، یه نویسنده محتوای موفق باید مهارت نوشتن در همه این سبک‌ها رو داشته باشه تا در مواقع ضرورت بهترین و جذاب‌ترین متن رو ارائه دهد.

۲- یه نویسنده متن موفق هیچوقت سراغ سوژه‌های اتفاقی نمی‌روند

«ایده‌پردازی» یکی از واژه‌های صنعت تولید محتواست که روند خلاقیت به خرج دادن در پیدا کردن سوژه، تیتر و زاویه دید متن رو توصیف می‌کنه. این روند با تحلیل سوژه شروع می‌شه.

بیشتر ایده‌ها به وسیله گروهی از افراد شکل می‌گیرند و پرورش می‌پیدا کنن. اما نویسنده‌های جداگونه و فریلنسرها خودشون به تنهایی این کار رو باید بکنن. بخاطر این خیلی با اهمیته که بدونن یه تیم حرفه‌ای چیجوری ایده‌پردازی می‌کنن.

 

در ادامه بعضی از موارد رو براتون نوشته‌ایم:

 

  • اونا خوب مخاطب خود رو می‌شناسن. تولیدکننده‌های محتوا این سیستم رو «ساخت شخصیت خریدار» می‌نامند. اگه شما بدونین که مخاطب‌ اصلی مقالات و نوشته‌های شما چه کسیه، می‌تونید موضوعاتی رو انتخاب کنین که حتما اونا رو مطالعه کنه.
    نویسنده‌ی نشریه (چاپی یا دیجیتالی) واسه مخاطبینش می‌نویسد نه واسه شرکت یا برندی که در اونجا مشغول کاره.
  • یه تیم‌ نویسندگان حرفه‌ای همیشه در مورد کلمات کلیدی تحقیق می‌کنه. به‌طور مثال، «تولید محتوا» بسیار بیشتر از «نوشتن محتوا» جست‌وجو می‌شه. یعنی باید تیتر رو براساس این عبارت عوض کرد.یا مثلا مقاله‌های آموزشی و «چیجوری باید»ها طرفداران زیادی دارن؛ مقاله‌هایی با اینجور تیترهایی: چیجوری می‌توان ایده‌های ناب واسه تولید محتوا پیدا کرد؟ و ….. که یه تیم حرفه‌ای برنامه اصلی تولید محتوا رو براساس این اطلاعات می‌چیند.
  • فعالیت رقبا رو دنبال می‌کنن. مقاله‌هایی که بازدید زیادی داشته‌ان رو پیدا می‌کنن. پیدا کردن این سوژه‌ها یا مقاله‌ها اطلاعات زیادی در مورد مخاطبان به شما میدن.
    هم اینکه در جریان کار رقبا هم قرار دارین و می‌دونین در چه زمینه‌هایی کار می‌کنن و پست‌های خود رو در چه سایت‌های دیگری یا کدوم شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارن.
  • پس از به دست آوردن اطلاعات و جزییات کافی در مورد روش کار رقبا، پیدا کردن کلمه‌های کانونی و شناخت مخاطب، حالا زمان انتخاب یه تیتر انگار و جذابه که دلیل تحریک کاربر واسه مطالعه شه.
    لازمه که کلمه‌های کلیدی اصلی خود رو در بخش توضیحات متای سایت هم درج کنین.
مقاله دیگر :   جدول واقعی المپیک به روایتی متفاوت

۳- یه نویسنده محتوای موفق، اصیل و مبتکره

نوشتن، بخشی از معروفیت و آوازه شماس. پس، هر پستی که قراره به نام شما منتشر شه باید اصیل باشه. شاید احمقانه به نظر برسه که صدها هزار نفر در مورد یه سوژه بنویسن. اما شک نکنین که ارزشش رو داره و اصلا باید این طور باشه. هر نویسنده‌ی بااستعدادی باید قلم و صدای انحصاری خود رو داشته باشه و نقطه نظرات خود و سبک نوشتن خود رو تو یه سوژه به نمایش بزاره.

کپی کردن مطلب از سایت‌های دیگه نه فقط واسه معروفیت نویسنده، بلکه واسه SEO سایت هم خوب نیس.
پس واسه احترام به مخاطب و حفظ خوشنامی خود از سرقت‌های ادبی یا کپی مقالات دوری کنین. واسه اینکه مطمئن شید نمونه‌ی مقاله شما قبلا نوشته نشده و در وب وجود نداره، حتما چند دقیقه وقت گذاشته و جست و جو کنین.

۴- یه نویسنده موفق خوب با HTML سئو، CSS و وردپرس آشنایی داره

نگران نشید. لازم نیس با همه این موارد به صورت حرفه‌ای آشنا باشین. در حدی که مثلا بدونین چیجوری می‌تونید با دستکاری کد سایت، مشکل فاصله رو در متن درست کنین یا از توانایی‌های خودکار وردپرس واسه بهبود نوشته‌ها استفاده کنین، کفایت می‌کنه.

البته در مورد سئو باید اطلاعات تقریبا خوبی داشته باشین. سئو یکی از ضرورت‌های متن‌های دیجیتالی واسه بهتر و بیشتر دیده شدن هستن. همیشه کیفیت بالای مطالب واسه مخاطبان ارزش داره اما این رو هم یادتون باشه که بیشترین نزدیک به اتفاق کاربران رسانه‌های آنلاین، شکارچی‌های بی حوصله‌ای هستن که وقت زیادی واسه مطالعه ندارن و می‌خواهند در کوتاه‌ترین زمان بیشتر اطلاعات رادریافت کنن. پس باید بر این پایه مطالب خود رو بنویسین.

۵- نویسنده موفق وب متخصص شبکه اجتماعی هم هست

نوشتن مطلب فقط یه بخش ماجراست. شما پس از اون باید مقاله‌های خود رو در دسترس مخاطبین بذارین و کجا بهتر از شبکه‌های اجتماعی؟ شبکه‌های اجتماعی یکی از بهترین بستر واسه به اشتراک گذاشتن مقالاته. هر چی فعالیت بیشتری در این پلتفرم‌ها داشته باشین، مخاطبین بیشتری رو می‌تونید به سمت سایت خود جذب کنین.

واسه نوشتن یه مطلب پرمخاطب و اصطلاحا کلیک‌خور باید در طرز فکر خود تجدید نظر کنین. یه نویسنده باید کارشناس بازاریابی، متخصص سئو و کارشناس شبکه‌های اجتماعی هم باشه و کدنویسی رو در حد تازه کار بلد باشه.

نوشتن یه مقاله آنلاین فقط به نوشته نویسنده مربوط نیس و فاکتورهای بالا رو هم در بر میگیره.