نوین یابان

مجله سرگرمی,مطالب جالب روز دنیا,سایت سرگرمی,مطالب جدید روز

منو اجتماعی

پیپ دست ساز و نحوه انتخاب اولین پیپ تنباکو

ترفند های زندگی

نحوه انتخاب اولین پیپ تنباکو

بنابراین چه چیزی را می توانید از انتخاب پیپ حذف کنید؟ هنگام انتخاب اولین پیپ خود، نیازی به هزینه گزافی ندارید، بلکه ارزیابی کنید که کجا و برای چه مدت پیپ می کشید. به دنبال یک پیپ برایر باشید و مطمئن شوید که با قرار دادن آن در دست هنگام کشیدن احساس راحتی می کنید. در نظر بگیرید که آیا فیلتر 9 میلی متری می خواهید یا خیر و به خاطر داشته باشید که فیلتر پیپ 9 میلی متری نیاز به تعویض مکرر دارد.

اول از همه در هنگام خرید پیپ، تهیه ادوات پیپ همچون فندک زیپو و کبریت مخصوص،  ابزار و یا بیلچه ،  نخ تمیز کننده و ….  فراموش نشود .

حال به برخی نکات و اصطلاحات که در هنگام خرید پیپ باید در نظر گرفته شوند اشاره ای میکنیم  :

1-جنس پیپ :

بعنوان اولین پیپ سعی کنید پیپی از جنس برایر که رایج ترین و بهترین گزینه برای ساخت می باشد،  انتخاب کنید،  ماده ای که از هر لحاظ برای ساخت پیپ مناسب است  :  مقاوم در برابر حرارت ،  کیفیت اسموک عالی،  قدرت جذب مناسب و ظاهری زیبا و فریبنده .

اگر چه پیپ از مواد دیگری مانند سفال،  میرشام ، فلز و حتی پرسلین و….  نیز ساخته می شود ولی در میان تمام این موارد ،  برایر گزینه برتر است .

بعنوان ارزانترین پیپ نیز می توان از پیپ کورن کاب نام برد که از ذرت طی مراحل خاصی تولید می شود اما به دلیل داشتن کاسه کوچک و طعم و مزه خاص این پیپ به عنوان گزینه ای برای اولین پیپ توصیه نمی شود .

استم اکثر پیپ های برایری معمولا از جنس ولکانیت و یا لوسیت ساخته می شوند البته مواد دیگری نیز استفاده می شود.

ولکانیت جنس نرم تری دارد و در دهان و در میان دندان ها حس راحتی بیشتری ایجاد می کند و معمولا بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

لوسیت دوام و مقاومت بیشتری در برابر اکسیداسیون از خود نشان می دهد .

2-فرم و اندازه پیپ :

فرم پیپ بستگی زیادی به سلیقه مصرف کننده دارد ،  خیلی از اسموکر ها پیپ های خمیده را ترجیح می دهند که فشار کمتری بر روی دندان و آرواره ها ایجاد می کنند و نگه داشتن آنها در دهان آسان تر است و گروهی دیگر پیپ های فرم مستقیم و صاف را میپسندند که دود حاصل از سوختن توتون به چشم ها وارد نمیشود و تمیز کردن استم و شنک از وجود رطوبت و شیره بوسیله نخ تمیز کننده در این فرم پیپ ها راحت است .

شاید بهترین و ساده ترین توصیه ای که درباره انتخاب و خرید اولین پیپ بتوان داشت این جمله است که: از هر پیپی که خوشتان آمد،  همان را بخرید !!

اما قبل از گوش دادن و رعایت این توصیه در نظر گرفتن برخی نکات و ویژگی ها لازم و مفید فایده است .

اول از همه در هنگام خرید پیپ، تهیه ادوات پیپ همچون فندک زیپو و کبریت مخصوص،  ابزار و یا بیلچه ،  نخ تمیز کننده و ….  فراموش نشود .

حال به برخی نکات و اصطلاحات که در هنگام خرید پیپ باید در نظر گرفته شوند اشاره ای میکنیم  :

۱-جنس پیپ :

بعنوان اولین پیپ سعی کنید پیپی از جنس برایر که رایج ترین و بهترین گزینه برای ساخت می باشد،  انتخاب کنید،  ماده ای که از هر لحاظ برای ساخت پیپ مناسب است  :  مقاوم در برابر حرارت ،  کیفیت اسموک عالی،  قدرت جذب مناسب و ظاهری زیبا و فریبنده .

اگر چه پیپ از مواد دیگری مانند سفال،  میرشام ، فلز و حتی پرسلین و….  نیز ساخته می شود ولی در میان تمام این موارد ،  برایر گزینه برتر است .

۲-فرم و اندازه پیپ :

فرم پیپ بستگی زیادی به سلیقه مصرف کننده دارد ،  خیلی از اسموکر ها پیپ های خمیده را ترجیح می دهند که فشار کمتری بر روی دندان و آرواره ها ایجاد می کنند و نگه داشتن آنها در دهان آسان تر است و گروهی دیگر پیپ های فرم مستقیم و صاف را میپسندند که دود حاصل از سوختن توتون به چشم ها وارد نمیشود و تمیز کردن استم و شنک از وجود رطوبت و شیره بوسیله نخ تمیز کننده در این فرم پیپ ها راحت است .

در مورد سایز پیپ نیز توصیه می شود از پیپ هایی با کاسه بسیار کوچک استفاده نکنید به دلیل گرم و داغ شدن بیشتر و همچنین از پیپ هایی با کاسه بزرگ هم استفاده نکنید به دلیل اینکه حجم توتون در این نوع پیپ ها زیاد است و روشن نگه داشتن و استفاده از تمام توتون تا انتها برای تازه کارها دشوار است .

۳-قیمت پیپ  :

پیپ در کشور ما معمولا از حدود ۱۰۰ هزار تومان شروع شده و تا چند میلیون ادامه پیدا می کند.

پیشنهاد میکنم برای اولین پیپ از گران قیمت ها شروع نکنید تا اگر بنا به دلایلی از ادامه پیپ کشیدن منصرف شدین فشار مالی زیادی به شما وارد نشود.

همچنین از خرید پیپ های فیک و چینی موجود در بازار نیز خودداری کنید که جزء ضرر به سلامتی و همینطور جیب شما چیزی بهمراه نخواهد داشت.

توصیه میکنم به فروشگاه مراجعه کنید و از گفتن این موضوع که شما در پیپ کشیدن تازه کار هستین ابایی نداشته باشین،  در هر صورت فروشنده دیر یا زود متوجه این موضوع خواهد شد ولی با بیان تازه کار بودن فروشنده می تواند طیف وسیعی از انتخاب ها را پیش روی شما قرار دهد و چه بسا توصیه های ارزشمندی برای شروع کار داشته باشد .

۴ –فیلتر پیپ :

یکی از اساسی ترین موارد در هنگام پیپ کشیدن داخل ندادن دود حاصل از سوختن توتون  به ریه هاست بهمین دلیل به عقیده خیلی ها وجود فیلتر امری غیر ضروری است ،  به عقیده این گروه یکی از معایب وجود سیستم فیلترینگ در صورت رعایت نکردن نظافت مرتب و منظم تاثیر بر روی طعم و مزه و کیفیت اسموک به دلیل وجود آلودگی در سیستم فیلترینگ است .

اگر چه در بسیاری از نقاط دنیا بخصوص اروپای مرکزی استفاده از پیپ های فیلتر دار ۹ میلی متری رایج و مرسوم است .

انواع توتون پیپ ساموئل گاویت

شرکت ساموئل گاویت در سال ۱۷۹۲ تاسیس شده است و بیش از ۲۰۰ سال است که در زمینه تولید توتون پیپ مرغوب و توتون اسنیف در حال فعالیت است. شاید یکی از نامدارترین و قدیمیترین برند های تولید توتون پیپ در جهان باشد.

استفاده از موارد اولیه مرغوب، اسانس هایی با پایه طبیعی و فارق از افزودنی های شیمیایی آن را به یکی از برترین برندهای تولید کننده در این صنعت تبدیل کرده است. شاید جمله ” هنوز آنقدر پولدار نشده ام که کالای ارزان بخرم”را واقعا در طرز تفکر این شرکت انگلیسی بشود یافت! شاید جالب باشد بدانید که شرکتی با این قدمت و سابقه هنوز در تولیدات خود از روش های سنتی و گاها دستی استفاده می کند و برخی از ماشین آلات آنها متعلق به همان ۲۰۰ سال پیش است. ! سوال این است چرا؟
شاید بتوان اولین برندهای تولید پیپ را هنوز در انگلستان جست، در زمانی که پیپ و پیپ کشیدن در ابتدای راه خود بود. پیپ کشیدن همیشه طبقه خاصی از جامعه را شامل شده و هنوز هم بسیاری افراد پیپ کش را کمی خاص تر می بینند.

شرکت ساموئل گاویت هنوز هم مشاور بلیندینگ بسیاری از شرکت های اروپایی و امریکایی است و کمتر نمایشگاه معتبری را می توان جست که استند این کمپانی خالی باشد.

در ذیل به توضیح انواع توتون پیپ این شرکت خواهیم پرداخت.

توتون فول ویرجینیا فلیک (FullVirginiaFlake1):

این توتون فلیک ۱۰۰% ویرجینیاست. ویرجینیا توتون شیرینی به حساب می آید و رنگ آن زرد روشن است. در دو مرحله بلیندینگ و هولدینگ کمی رنگ آن تیره تر شده و برای دوستداران توتون شیرین انتخاب مناسبی است. طعم آن شیرین و سنگینی آن متوسط است.

هنر طراحی و ساخت پیپ ایرانی تا سال ۲۰۱۵ رویایی بیش برای ایرانیان نبود! ماه اکتبر ۲۰۱۵ بود که تیم مدیریت انجمن پیپ ایران و مجموعه پاسارگاد تاباک طراحی های خاص استاد رحیمی (mastro rahimi ) و‌ ترکیب رینگ نقره و حتی مینا کاری توجه سازندگان پیپ جهانی و حتی سندیکاهای پیپ سازی ایتالیا و فرانسه را به خود جلب کرد. با چند سال تلاش و کار گروهی از اولین ست شش تایی پیپ طراحی و ساخت رونمایی شد و نام‌ برند پاسارگادتاباک در دنیا به عنوان اولین سازنده پیپ ایرانی مطرح شد و صفحات اینستاگرام و سایت و فیسبوک این مجموعه مورد توجه برند های معتبر سازنده ایتالیایی شد و بازدید هایی توسط صاحبان برند و مطرح جهان و مخصوصا ایتالیایی ها از محل فروشگاه انجام شد و استاندارد های فروشگاه و شرایط یک اسموک شاپ واقعی مورد تایید این عزیزان همچون آقای بوتزی صاحب برند پیپ بربیا قرار گرفت ،

تا ماه اکتبر ۲۰۱۸ پاسارگادتاباک بعد از گذشت سه سال از شروع به طراحی و ساخت اولین پیپ در ایران۴۲۰ پیپ تماما دست ساز با برایر و متریال ایتالیایی را با هنر ایرانی به نمایش گذاشته است.

یک پیپ درجه یک و آنتیک هم , بدون تمیز کردن منظم و پیوسته پیپ ؛ خیس و نمناک میشود و طعم بدی میگیرد و دیگر نمیتوانید از پیپ کشیدن با این پیپ لذت ببرید . برای از بین بردن این مسایل شما نیاز به یک برنامه منظم تمیز کردن و نگه داری پپ هایتان دارید .

ابزارهای مورد نیاز برای تمیز کردن و نگه داری پیپ :

  • فرچه پنبه ای لوله پاک کن
  • فرچه زبر
  • فرچه نرم و کرک دار
  • محلول شیرین کننده پیپ یا الکل شستشوی پیپ
  • فرچه زیر برس مانند
  • تراش پیپ یا همان قلاویز پیپ
  • کوبه و قاشق و سوزن پیپ

مفهوم چرخه پیپ ( چرخش پیپ )

چرخه پیپ به تعداد پیپ های شخص بستگی دارد که به ترتیب آنها را استفاده میکند . مساله چرخش پیپ یک مساله مهم ( در واقع اولین و مهم ترین مساله ) در مراقبت و تمیز نگه داشتن و سلامتی پیپ شما میباشد و این بخاطر آنست که پیپ شما برای ادامه عملکرد خوبش به استراحت نیاز دارد . برای این امر معمولا پیپ کش ها چندین پیپ دارند و آنها را بصورت روزانه یا دوره ای تعویض میکنند و به پیپ قبلی خود استراحت میدهند !

قبل از روشن کردن پیپ :

مراقبت و تمیزکردن پیپ شما در واقع با همان اولین روشن کردن توتون در پیپ و کشیدن پیپ آغاز میشود . هربار ؛ قبل از روشن کردن پیپ با فرچه پیپ نرم یا حتی زیر داخل لوله های پیپ را تمیز کنید تا هرگونه خاکستر و ته مانده توتون مانده از دفعه قبل از لوله پیپ بیرون بیاید ؛ سپس به آرامــی کاسه پیپ را روی کف دست خود و یا روی حوله یا سطحی نرم , کوبیده تا زواید داخل کاسه بیرون ریخته شود

تور کافی شاپ های تخصصی در لس آنجلس کالیفرنیا

در هنگام پیپ کشیدن :

مقاله دیگر :   آموزش بررسی نتایج لاتاری گرین کارت

در خلال پیپ کشیدن ؛ مهمترین و بهترین زمان مراقبت از پیپ تان هست . این مراقبت از زمان گرفتن شعله فندک پیپ یا کبریت روی توتون شروع میشود ؛ باید شعله را فقط روی توتون گرفته و مواظب باشید شعله روی دهانه چوبی پیپ نیاید و آنرا نسوزاند ؛ لبه سیاه پیپ نشاندهنده بی احتیاطی و بی توجهی شما در استفاده از پیپ تان است. در خلال پیپ کشی نیز شما باید توجه داشته باشید اگر پیپ شما مزه ترشی یا شوری یا طعم بد به خود گرفته , پیپ شما به یک تمیزکاری اساسی نیاز دارد .

اگر لبه چوبی پیپ تان در هنگام گرفتن شعله  کمی سیاه شد چکار باید کرد ؟؟

در همان لحظه پارچه ای نرم را کمی با بزاق خود تر کنید و روی لبه پیپ به آرامی بکشید تا دوده از بین برود .

بعد از پیپ کشیدن :

مهم توجه داشته باشید ؛  هرگز دستگیره پلاستیکی ( دهانه پیپ ) را در هنگامی که پیپ شما هنوز گرم است ؛ از پیپ بیرون نیاورید ؛ چون این کار باعث شکستن یا خراب شدن دستگیره پیپ و دهانه داخل لوله پیپ می شود . بعد از هربار پیپ کشیدن باید پیپ تان یک تمیزکاری خوب و حسابی شود . ابتدا صبر کنید پیپ تان خنک شود و سپس خاکستر و ته مانده توتون را از ته کاسه پیپ با ابزار قاشق و سوزن پیپ خارج سازید . با یک انگشت یا کف دست خود بالای کاسه پیپ را گرفته و چند ثانیه پیپ تان را تکان دهید و بلرزانید تا خاکستر داخل دیواره کاسه پیپ پخش شود و لایه ی محافظ کربنی شده ای را در دیواره پیپ ایجاد کند . این عمل به مرور یک لایه محافظ در داخل دیواره پیپ درست میکند که مقاومت پیپ را در برابر حرارت بیشتر میکند و عمر پیپ شما را بالا میبرد .

بهترین شیر غیر لبنی برای قهوه اسپشالتی کدام است؟

سپس باقی مانده خاکستر را دور ریخته و فرچه پیپ را وارد دهانه دستگیره پیپ نموده تا سر فرچه از ته کاسه پیپ بیرون بزند و سپس آنرا بیرون کشیده و این عمل را چندبار انجام دهید تا داخل لوله پیپ کاملا تمیز شود . میتوانید در این مرحله فرچه پیپ را با محلول تمیز کننده  مرطوب کرده تا تمیزکاری بهتری صورت گیرد . سپس پیپ تان را ۲ تا ۴ روز استراحت دهید و استفاده نکنید تا برای پیپ کشیدن بعدی آماده شود .

یکی از معروف ترین اکسسوری ها در بین آقایان که از محبوبیت بسیاری نیز برخودار است پیپ ها هستند که به نوعی خیلی از آقایان ترجیح می دهند از پیپ به عنوان جایگزین سیگار استفاده می کنند.

پیپ ها انواع مختلفی دارند که شامل انواع چوبی دست ساز و کارخانه ای هستند.

پیپ دست ساز به عنوان کالایی لاکچری و لوکس محسوب می شوند که از چوب های مرغوب ساخته می شوند و به نسبت سایر پیپ ها قیمت بالاتری دارند و گزینه های مناسبی برای افراد هستند که کلکسیون دارند و به عنوان بهترین پیپ اصل معرفی می شوند که با پیپ ساز ساخته می شوند.

پیپ های ارازان قیمت تر نیز در باراز جهانی وجود دارند که به خاطر قیمت مناسب طرفداران بسیاری دارد و بیشتر افراد طالب خرید این مدل از پیپ ها هستند که با عنوان پیپ خوب و ارازن معرفی می گردند.