نوین یابان

مجله سرگرمی,مطالب جالب روز دنیا,سایت سرگرمی,مطالب جدید روز

منو اجتماعی

سیفون توالت، دوش حمام و راه حل هایی برای مصرف آب

برگزیده

بهره وری-بهینه سازی

1. نصب وسایل کم مصرف:ارتقا به توالت‌ها، شیرآلات و سر دوش‌های کم مصرف می‌تواند مصرف آب را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. به دنبال وسایلی باشید که دارای برچسب WaterSense هستند، که نشان می دهد آنها معیارهای EPA را برای کارایی دارند.

ارتقا

2. نشتی ها را به سرعت برطرف کنید:حتی نشتی های کوچک نیز می توانند در طول زمان مقدار قابل توجهی آب را هدر دهند. به طور مرتب هرگونه نشتی در شیرآلات، توالت ها یا لوله ها را بررسی و تعمیر کنید تا از هدر رفتن آب غیرضروری جلوگیری شود.

3. از روش‌های صرفه‌جویی در مصرف آب استفاده کنید:عادات ساده مانند بستن شیر آب هنگام مسواک زدن، دوش گرفتن کوتاه‌تر و تنها کارکردن ماشین ظرفشویی یا ماشین لباسشویی با بار کامل می‌تواند به بهینه‌سازی مصرف آب در خانه کمک کند.

چیزهایی که باید اجتناب کنید:

  1. جریان دادن آب به صورت غیر ضروری: هنگام شستن ظروف، مسواک زدن یا انجام کارهای دیگر در مواردی که نیازی به آن نیست، آب را جاری نگذارید.
  2. نادیده گرفتن نشتی ها: نشتی ها را نادیده نگیرید، زیرا در صورت تعمیر نشدن می توانند مقدار قابل توجهی آب را هدر دهند.
  3. استفاده از وسایل قدیمی: وسایل قدیمی اغلب کارایی کمتری دارند و می توانند منجر به مصرف آب بیشتر شوند. ارتقا به مدل‌های جدیدتر و کارآمدتر را در نظر بگیرید.
  4. آبیاری بیش از حد گیاهان: حواستان به مصرف آب در فضای باز باشد، به خصوص هنگام آبیاری گیاهان یا چمن‌ها. از برنامه آبیاری استفاده کنید که از آبیاری بیش از حد جلوگیری کند.
  5. نادیده گرفتن وسایل پرمصرف آب: برخی از وسایل مانند ماشین لباسشویی های قدیمی یا ماشین ظرفشویی می توانند مصرف کنندگان اصلی آب باشند. ارتقا به مدل‌های کارآمدتر را در نظر بگیرید.
  6. جمع‌آوری نکردن آب باران: از بشکه‌های باران یا روش‌های دیگر برای جمع‌آوری آب باران برای استفاده در فضای باز به جای تکیه بر منابع آب تصفیه‌شده استفاده کنید.
  7. استفاده از فشار بیش از حد آب: فشار زیاد آب می‌تواند منجر به مصرف بیش از حد آب شود. فشار آب خانه خود را تا حدی تنظیم کنید که نیازهای شما را بدون زیاده‌روی برآورده کند.
  8. شستشوی غیرضروری: از شستشوی غیر ضروری توالت پرهیز کنید. هر شستشو مقدار قابل توجهی آب مصرف می کند.
  9. عدم آموزش به اعضای خانواده: اطمینان حاصل کنید که همه افراد خانواده از اهمیت صرفه جویی در مصرف آب آگاه هستند و آنها را تشویق کنید تا شیوه های صرفه جویی در مصرف آب را اتخاذ کنند.
مقاله دیگر :   فریلنسر کیست؟ مقایسه کار فریلنسری و کارمندی [مزایا و معایب]

ملاحظات مهم:

    • صرفه جویی در آب نه تنها به کاهش قبوض آب و برق کمک می کند، بلکه با حفظ این منبع گرانبها به پایداری محیط زیست نیز کمک می کند.

environment-محیط زیست

  • نظارت بر مصرف آب از طریق کنتورهای هوشمند یا ابزارهای ردیابی می‌تواند بینش‌هایی را در مورد الگوهای مصرف و مناطقی که می‌توان در آن‌ها بهبود ایجاد کرد، ارائه دهد.
  • اجرای سیستم‌های آب خاکستری یا برداشت آب باران می‌تواند وابستگی به آب تصفیه‌شده برای مصارف غیر شرب را کاهش دهد.

شش ایده خلاق:

ایده

  1. Xeriscaping: طراحی یک طرح محوطه سازی کم آب با استفاده از گیاهان مقاوم به خشکی و تکنیک های آبیاری کارآمد.
  2. سیستم های آبیاری هوشمند: نصب سیستم های آبیاری خودکار که برنامه های آبیاری را بر اساس شرایط آب و هوایی و سطح رطوبت خاک تنظیم می کند.
  3. سیستم‌های بازیافت آب: اجرای سیستم‌هایی که آب خاکستری را از سینک‌ها و دوش‌ها برای استفاده در شستشوی توالت‌ها یا آبیاری گیاهان بازیافت می‌کنند.
  4. کمپین های آموزشی: سازماندهی برنامه های آموزشی در جامعه برای افزایش آگاهی در مورد شیوه های صرفه جویی در مصرف آب.
  5. باغ های اجتماعی با آبیاری کارآمد: ایجاد باغ های اجتماعی با سیستم های آبیاری قطره ای و جمع آوری آب باران برای شیوه های باغبانی پایدار.
  6. فناوری‌های ابتکاری صرفه‌جویی در مصرف آب: کاوش در فناوری‌های نوظهور مانند هواده، محدودکننده‌های جریان، و وسایل مبتنی بر حسگر برای بهینه‌سازی بیشتر مصرف آب در خانه‌ها.