نوین یابان

مجله سرگرمی,مطالب جالب روز دنیا,سایت سرگرمی,مطالب جدید روز

منو اجتماعی

بهینه سازی مصرف آب در منازل:

برگزیده

بهره وری-بهینه سازی

  1. نصب وسایل کم مصرف: برای کاهش مصرف آب بدون کاهش عملکرد، توالت‌ها، شیرها، و سر دوش‌های قدیمی را با مدل‌های کم مصرف جایگزین کنید.
  2. نشت‌ها را فوراً رفع کنید: برای جلوگیری از هدر رفتن آب، به‌طور مرتب هرگونه نشتی در شیرها، توالت‌ها یا لوله‌ها را بررسی و تعمیر کنید.
  3. جمع آوری آب باران: یک بشکه باران برای جمع آوری آب باران برای استفاده در فضای باز مانند آبیاری گیاهان یا شستن ماشین ها تنظیم کنید.
  4. استفاده مجدد از آب خاکستری: یک سیستم آب خاکستری برای بازیافت آب از سینک‌ها، دوش‌ها و لباس‌های شسته شده برای مصارف غیر شرب مانند شستشوی توالت‌ها یا آبیاری باغ‌ها نصب کنید.

چیزهایی که باید اجتناب کنید:

  1. جریان آب در حین مسواک زدن: هنگام مسواک زدن شیر آب را ببندید تا در مصرف آب صرفه جویی کنید.
  2. دوش های طولانی: برای کاهش مصرف آب، زمان دوش گرفتن را محدود کنید.
  3. ظروف قبل از آبکشی: قبل از قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی، به جای آبکشی، ظروف را خراش دهید.
  4. آبیاری بیش از حد گیاهان: از سیستم آبیاری قطره ای یا آبیاری گیاهان در اوایل صبح یا اواخر عصر استفاده کنید تا تبخیر به حداقل برسد.
  5. استفاده از توالت به‌عنوان سطل زباله: دستمال‌ها، توپ‌های پنبه‌ای و سایر زباله‌ها را به جای ریختن آنها در توالت، در سطل زباله بیندازید.
  6. نادیده گرفتن نشت ها: برای جلوگیری از هدر رفتن آب، فوراً نشت ها را برطرف کنید.
  7. ماشین ظرفشویی یا ماشین لباسشویی نیمه خالی: قبل از راه اندازی این وسایل، صبر کنید تا بار کامل داشته باشید.
  8. شستن لباس ها در آب داغ: برای صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه های گرمایش آب، هنگام شستن لباس از آب سرد استفاده کنید.
  9. عدم استفاده از نازل خاموش کننده روی شیلنگ ها: برای جلوگیری از جاری شدن مداوم آب در حین باغبانی، از نازل خاموش کننده روی شیلنگ ها استفاده کنید.
  10. اجازه چکه کردن شیرها: برای جلوگیری از هدر رفتن آب، فوراً شیرهایی که چکه می‌کنند تعمیر کنید.
  11. استفاده از آب زیاد برای پخت و پز: هنگام پختن ماکارونی یا جوشاندن سبزیجات به اندازه کافی آب استفاده کنید.
  12. آموزش ندادن به اعضای خانواده: اطمینان حاصل کنید که همه افراد خانواده از شیوه‌های صرفه‌جویی در مصرف آب آگاه هستند و فعالانه در تلاش‌های حفاظتی شرکت می‌کنند.
مقاله دیگر :   خرید بوراکس

ملاحظات مهم:

    • صرفه جویی در آب نه تنها به محیط زیست کمک می کند، بلکه قبوض آب و برق را نیز کاهش می دهد.

environment-محیط زیست

  • اجرای تغییرات ساده در عادات روزانه می تواند به صرفه جویی قابل توجهی در مصرف آب در طول زمان منجر شود.

چهار ایده خلاق:

خلاقیت و نوآوری

  1. باغ باران: یک باغ بارانی در حیاط خود ایجاد کنید که جریان آب باران را از پشت بام ها و راهروها جذب و فیلتر می کند و فشار وارده بر سیستم های طوفان را کاهش می دهد.
  2. Xeriscaping: چمن‌های سنتی را با گیاهان مقاوم به خشکی و طرح‌های محوطه‌سازی که به حداقل آبیاری نیاز دارند، جایگزین کنید.
  3. سیستم های آبیاری هوشمند: سیستم های آبیاری هوشمند را نصب کنید که برنامه آبیاری را بر اساس شرایط آب و هوایی و سطح رطوبت خاک تنظیم می کند.
  4. سیستم بازیافت آب: یک سیستم جامع بازیافت آب را اجرا کنید که آب خاکستری را برای استفاده مجدد در توالت ها، لباسشویی ها و آبیاری در فضای باز تصفیه می کند.